ROP - Render Output Unit چیست ؟
"واحد خروجی رندرینگ" یا Render Output Unit که به اختصار ROP و همچنین "کانال عملیات های رستر" (Raster Output Pipeline) نامیده می شود یکی از مراحل پایانی در پروسه رندرینگ بورد های گرافیکی سه بعدی امروزی است. کانال پردازش پیکسل، اطلاعات پیکسل و تکسل (واحد های تشکیل دهنده تکسچر) را دریافت می کند و آن را به وسیله عملیات های ماتریسی و وکتوری خاص به یک پیکسل نهایی یا متغیر عمق پردازش می کند. ROP ها، تراکنس های بین بافر های مرتبط در حافظه محلی شامل خواندن و نوشتن و ترکیب مقادیر را انجام می دهند. پس ROP وظیفه ترکیب و قرار دادن پیکسل ها در محل مخصوص خود در صفحه نمایش (در اصل حافظه) را بر عهده دارد.
در گذشته تعداد ROP ها، TMU ها (واحد نگاشت تکسچر) و سایه زن های پیکسل، برابر بودند. هرچند از سال 2004 چندین GPU این واحد ها را از یکدیگر جدا کردند تا اختصاص ترانزیستور برای عملکرد حجم کار برنامه و حافظ در دسترس به صورت بهینه انجام شود. همینطور که این رویه ادامه پیدا می کند، اینگونه انتظار می رود تا پردازنده های گرافیکی واحد های مختلف خود را از یکدیگر جدا کنند تا سازگاری خود را با برنامه های گرافیکی آینده افزایش دهند. این طراحی باعث می شود تا سازندگان تراشه رویه ای ماژول وار ایجاد کنند که در آن GPU های رده بالا در اساس، از منطق یکسانی در مقابل GPU های رده پایین استفاده کنند.
+ نوشته شده در سه شنبه بیست و هفتم فروردین ۱۳۹۲ ساعت 12:31 توسط MEC
|
GENERAL INFORMATION